Effektiv behandling af nakkesmerter med hjælp fra din kiropraktor

Du kender det måske: Du sidder ved computeren eller går en tur, og pludselig opstår smerter i nakken. De stråler ud i skulder og arme. Det prikker og stikker. Du får hovedpine. Musklerne bliver ømme af at spænde op og gør det næsten umuligt at dreje hovedet fra side til side.

Uanset om du oplever én eller flere af symptomerne, er nakkesmerter enormt hæmmende for dit fysiske og mentale velbefindende. Heldigvis findes der en løsning: Læs videre for at finde ud af, hvordan kiropraktik effektivt kan behandle dine nakkesmerter.

Hvordan opstår nakkesmerter?

Nakkesmerter kan skyldes et væld af faktorer, og årsagen er vigtig for at tilrettelægge den mest effektive behandlingsmetode. Mange mennesker har stressende jobs, der kræver stillesiddende og foroverbøjede arbejdsstillinger eller gentagne bevægelser. Vi sidder foran computer, fjernsyn eller mobiltelefon i timevis hver dag. Udover dårlig holdning kan stillingerne belaste nakkeområdet og give spændinger og stivhed.

Nakkesmerterne kan også opstå i forbindelse med hold i nakken, hvis du har sovet i en forkert stilling eller har fået træk. I sjældne tilfælde skyldes det en diskusprolaps eller piskesmæld efter en ulykke.

Hvilke symptomer kan nakkesmerter give?

• Stivhed i nakken: Gør det svært og smertefuldt at dreje hovedet fra side til side.

• Hovedpine: Kan opstå på grund af spændingerne i nakken og skuldermusklerne.

• Stråler af smerter: Kan skyde ud i kroppen fra nakken.

• Ømhed: Musklerne i skuldre og arme kan blive ømme af spændingerne.

• Svimmelhed: Du kan føle dig ustabil på benene.

• Følelsesløshed eller prikkende fornemmelser: Følelsen kan opstå på grund af nervepåvirkning.

Kan en kiropraktor behandle nakkesmerter?

Ja, i de fleste tilfælde. Kiropraktik er en sikker og effektiv måde at behandle nakkesmerter på. Ved at identificere og korrigere ubalancer i rygsøjlen, altså også nakken, reducerer vi belastningen på nerverne og lindrer muskelspændingerne.

Hos Kiropraktisk Klinik v/ Geoffrey B. Dauscha i København har vi en holistisk tilgang til kiropraktik. Det betyder, at vi tror på, at alt i kroppen hænger sammen, både krop og sind. Vi går op i at finde ud af, om den dybereliggende årsag til nakkesmerterne for eksempel kan være psykisk for at behandle dig mest effektivt. Vi kan også rådgive om korrekt kropsholdning, øvelser til at styrke nakkemusklerne og eventuelle ergonomiske ændringer til dine arbejdsstillinger.

Hvornår skal jeg opsøge en kiropraktor på grund af nakkesmerter?

Hvis smerterne er vedvarende over flere dage eller tager til i styrke, kan det være en god idé at opsøge en kiropraktor. Du behøver ikke nogen henvisning og kan finde mere om priser her.

Hvis du vil have hjælp til at behandle dine nakkesmerter, kan du kontakte os på 33 22 07 55. Start hellere tidligere i forløbet end senere for at undgå, at nakkesmerterne bliver kroniske og udvikler en række andre bivirkninger. Hvis nakkesmerterne er meget pludselige og voldsomme, er det bedst at kontakte din læge.

Hvordan behandler en kiropraktor nakkesmerter?

En kiropraktor identificerer og korrigerer ubalancer i ryggen ved bl.a. manuel justering og andre behandlingsformer. Hos Kiropraktisk Klinik v/ Geoffrey B. Dauscha ser vi på krop og sind i en helhed for at finde den dybereliggende årsag til nakkesmerterne og forebygge, at de vender tilbage.

Hvorfor opstår nakkesmerter?

Nakkesmerter kan forårsages af en række faktorer såsom stress, dårlig holdning, forkerte arbejdsstillinger, ulykker eller langvarig brug af skærme. Vedvarende spændinger i nakken kan manifestere sig som nakkesmerter og udvikle sig til hovedpine, ømhed, stivhed i nakken m.m.

Hvornår bør jeg opsøge en kiropraktor på grund af nakkesmerter?

Det kan være en god idé at kontakte en kiropraktor, hvis du oplever vedvarende eller gentagne nakkesmerter, især hvis de ledsages af hyppig hovedpine og svimmelhed. Vi kan hjælpe dig på vores kiropraktorklinik her på Gammel Kongevej 25, her i København.